Hej jag fyller år snart och vill gärna ta kontakt med mitt ex vän han o jag har bråkat flera gånger tidigare o pratar inte just nu.
Men jag vill ändå träffa honom en sista gång o säga allt jag har på hjärtat den gången, men jag vet inte hur jag ska fråga om han vill träffas. Tänk han säger nej jag kommer slå dig eller inte svarar :( jag behöver verkligen hjälp mår super dåligt.
Han har aldrig låtit mig öppna mig för honom jag spricker snart orkar inte hålla kvar allt i mig :(

Svar
Hej, tack för ditt brev.
Du har bråkat mycket med din vän, nu pratar ni inte med varandra längre.
Du har en önskan om att träffa honom igen för att "prata ut" "säga allt du har på hjärtat". Du vill så gärna, samtidigt är du rädd att han ska säga nej.
Har du funderat på varför du så gärna vill detta?
Vad tänker/tror du kommer att hända efteråt? V
ad tror du att det kommer att göra för skillnad mellan er?
Du vill verkligen "lätta ditt hjärta" något som du inte fått tidigare, du känner att du verkligen behöver det. Frågan är ju också naturligtvis vad han vill och behöver...
Han kanske inte klarar just nu att träffa dig, han kanske behöver sätta helt och hållet punkt, för att klara av att gå vidare och stå fast vid att ni inte ska träffas.
Han kanske känner att ni båda mår bäst av att inte träffas alls just nu... har du tänkt på det???
Han kanske inte alls "orkar" eller "klarar av" att höra och ta emot allt det du vill säga...
Han kanske behöver tid och avstånd.
Det har inget med dig att göra, utan det är vad han behöver, kanske.
Det är viktigt att man funderar noga för sig sjäv, vad det egentligen är man hoppas nå eller vad det är man innerst inne vill eller tror.
Ibland har man en lite "hemlig agenda" till och med för sig själv.
Och det leder oftast till står ledsnad och besvikelse. Han kanske gör just nu det enda han klarar.
Om du fortfarande tänker på detta att ta kontakt med honom för att du vill säga saker, för sista gången.
Så kanske det är så att du måste bereda dig på att han kanske säger nej.
Skulle du kunna skriva ner för dig själv ett brev, där du skriver alla dina tankar och känslor, allt det du vill säga. Läs sedan det brevet många gånger för dig själv, fundera på varför du vill säga allt detta och besluta dig sedan för hur du ska göra.
Du skrev ingenting om varför du vill träffa och prata med honom, inget om vad som hände mellan er, eller om ni var överens om att inte träffas och prata mera.
Finns det någon du kan prata med, någon annan som kan lyssna på din längtan och din sorg. Du skriver att du "spricker snart".
Det kanske inte är din ex vän som du ska vända dig till just nu, utan någon som kan hjälpa dig att acceptera och gå vidare, lyssnar, stöttar och finns med för att göra nya och andra saker, som inte handlar om din ex vän.
Skriv igen om du vill, många kramar Snorkel.