Jag har precis börjat högstadiet.
Det är stressigare än vad jag trodde det skulle bli. Några veckor in i högstadiet märkte jag att jag hade känslor en kille i min klass.
En dag så kom han med en ny hårfrisyr till skolan. En tjej från den andra klassen drog av hans luva och skrattade åt honom. Han trodde det va jag som gjorde det.
Han började att hata mig.
Jag gjorde allt för att få honom att tro att det inte var jag, till slut så sa han till mig, ”Skicka nudes så förlåter jag dig.” Han va helt knäpp.
Jag visste inte vad jag skulle göra så det var det jag gjorde. Jag ville att killen som jag tyckte om skulle tycka om mig tillbaka.
Men nu inser jag att det där va det största felet jag har någonsin gjort i mitt liv.
I fredags så sa han till mig att jag skulle gå hem hos honom, han bor ju bara 2 minuter ifrån, jag går en snabbis sedan tillbaka hem tänkte jag. Men jag borde ha tänkt efter.
Jag vet själv inte om detta var emot min vilja eller inte eller om jag verkligen ville detta.
Han frågade mig om jag ville ha sex med honom, så jag sa ja. Det va det som hände. Jag mådde illa efteråt, jag ångrade allting. Jag ville inte ens leva efter det som hände.
Idag (på söndag) så säger han till mig att jag drömde om allt som hände, att det kan inte vara sant att jag och han hade haft sex. Att det är helt omöjligt att jag hade sex med honom och att jag va helt knäpp.
Jag vet inte vad jag ska göra, min mens kom 8 dagar tidigare dagen efter jag hade sex med honom.
Jag är orolig. Jätte orolig för framtiden.
Vad kan jag göra?

Svar
Hej, tack för ditt brev.
Förstår verkligen att alla dina känslor gungar upp och ned just nu.
Du var så förtvivlad för att killen du tyckte om trodde att du betett dig illa mot honom, du upplevde att han ”hatade dig” och du ville bara att han skulle tycka om dig. När han ber om nakenbild för att förlåta dig, så ser du ingen annan utväg, du tänker bara på att han då kanske kommer att tycka om dig tillbaka.
Inser inte konsekvenserna, utan först efteråt då du skickat bild, så inser du att det var dumt, och ångrar dig jättemycket.
Om man är kär i någon, och den personen ber en att komma och hälsa på, så är det ju också lätt att inte tänka sig för, utan bara följa känslan och gå hem dit.
Du trodde säkert inte att det som hände skulle hända. Han frågade efter sex, du sa ja, och först efteråt så inser du vad som hänt, mår illa och ångrar dig.
Dessutom förnekar killen att det verkligen hänt, säger att du drömt och är knäpp, förstår att du är ledsen, förtvivlad och orolig.
Du måste få hjälp att reda ut detta, från någon vuxen. Du (och killen) är under 15 år vad jag förstår, och är inte alls mogna att ha sex med allt vad det innebär, det är till och med olagligt. Gissar att du också är rädd för att du blivit gravid. (vilket ändå är liten risk då du fått mens) men
det behöver kollas upp.
Frivilligt eller inte, om du ville eller inte, oavsett vad, så mår du nu jättedåligt, ångrar dig och vet varken ut eller in.
Berätta för dina föräldrar, eller kontakta någon från elevhälsan. Du kan visa dem ditt brev och svar, om det är lättare. Du behöver stöd i att få koll på alla känslor i och med det som hänt, och även rent praktiskt för att kontakta en ungdomsmottagning och få en tid för undersökning.
Rektor och mentor på skolan behöver känna till det som hänt, inte alls alla, men de viktigaste, så att de kan stötta dig.
Även killen behöver hjälp, så här får man inte göra, och han behöver hjälp så att det inte händer igen med någon annan. Han är säkert också rädd och orolig, vet att detta är fel, han har betett sig fel, troligtvis därför han förnekar allt.
Tveka inte, du behöver vuxenstöd, gå inte ensam med dina grubblerier och rädsla.
Skriv igen i frågelådan om du vill. Har du varit inne på www.umo.se en ungdomsmottagning på nätet? Där skriver många ungdomar om att vara un, relationer m.m.
Kram från Snorkel