Hej. Jag har försökt hitta nån slags förening eller liknande där man kan gå med och träffa andra som mår dåligt. Jag behöver verkilgen, verkligen träffa andra som har det som jag. Vart ska jag vända mig?

Svar
Hej, tack för ditt mail. Jag förstår om det skulle kännas bra att komma i kontakt med andra som mår eller har mått dåligt. Att få stöd och kanske hjälp att må bättre av andra som vet hur det känns, är bra. Det är inte helt lätt att starta ungdomsgrupper, inte alla ungdomar som mår dåligt vill vara med i en sådan grupp. Det brukar finnas ibland på vissa ungdomsmottagningar, kan du inte kontakta dem där du bor och höra efter. På hemsidan finns det länkar till olika föreningar, kan också tipsa om föreningenbalans.nu och BRIS som brukar ha lokala föreningar . Hoppas att du hittar någon lämplig förening. Många hälsningar Snorkel.