Hur ska man göra när ens föräldrar hotar och säger fula ord till en och låter aldrig dottern gå ut.
Fråga 2: hur ska jag reagera när ens förälder vill att man ska ha sjal även man inte vill och sagt det,  fast de har hotat en med att jag måste ha det.

Svar
Hej, jag skickar dig ett antal länkar till webbsidor som belyser detta då Snorkel inte har tillräcklig kunskap. Hoppas du får relevant information och stöd därifrån.
Har du kompisar eller unga släktingar med samma problem som du kan bolla med?
Prata också med elevhälsan, kurator, på din skola, som kan stötta dig på plats, kanske hjälpa dig att prata med dina föräldrar om detta.
Allt jag inte får göra - unga om hedersrelaterat våld - Rädda Barnen (raddabarnen.se)
Om hedersförtryck - Rädda Barnen (raddabarnen.se)
För dig som är utsatt - Hedersförtryck (hedersfortryck.se)
Kram från Snorkel