jag är en 17 årig kille och 170 cm, jag har stor rumpa och det känns inte bra när jag är med andra killar.
Vilket tips har ni om hur jag skulle få det mindre.

Svar
Hej, tack för ditt brev.
Att inte vara nöjd med hur man ser ut, inte vara nöjd med sin kropp, det är vanligt då man är ung.
Man lägger stor vikt på hur man ser ut, och oroar sig för att inte duga, funderar över vad andra tycker om en.
Man kanske jämför sig merd andra och uppfattar att andra är smalare, längre, kortare, mera vältränade, snyggare och så vidare, än vad man är själv.
Man dömer sig själv mycket hårdare än vad man gör med sina kompisar. Man är sällan kompis med någon utifrån hur den ser ut, eller hur??
Om man fastnar i tanken på att något hos mig är fel, jag duger inte så som jag ser ut, då har man svårt att koppla bort detta. Man tänker på det mycket, har hela tiden koll på hur man går, sitter eller står, försöker kanske dölja något på olika sätt.
Man blir helt enkelt fixerad vid just detta på kroppen. Man förstorar helt enkelt upp det som man tycker är fel, eller stör. Andra lägger troligtvis inte alls märke till just det som man tror.
Kan till och med vara så att de gillar det som man själv tycker illa om, tycer att det man själv ogillar är snyggt..
Om du i övrigt är normalviktig och tränar normalt, så är det kanske inte så mycket man kan göra. Möjligtvis så kan du fråga på något gym om man kan träna detta på något sätt, avstå vissa övningar. Men gissar att de allra flesta VILL HA, en "stor rumpa".
Kan du kanske googla på också.
Det viktiga är att äta bra mat, kanske ha koll så man inte äter en massa snabbmat och mängder av fett ofta, samt träna några gånger i veckan.
Hur som helst så behöver du nog acceptera dig själv så som du ser ut, även om du kanske jobbar på att bli mindre, just nu ser du ut som du gör, och kan vara en superkompis ändå. Handlar ju inte om utseende alls.
Försök att ha ditt fokus på dina kompisar och det ni gör, istället för att fastna och tänka på om din rumpa är stor eller inte. Sköt om dig, hälsningar Snorkel