Mensen! Om man inte har fått mens är man gravid då, för jag är bara 15 år och har inte fått min mens.
Min första mens fick jag innan jag blev 12.

Svar
Hej, det behöver absolut inte vara så att du är gravid för att du inte får din mens.
Mensen är mycket oregelbunden i början. MEN om du haft samlag med någon och misstänker att du skulle vara gravid så är det viktigt att du kontaktar ungdomshälsan eller vårdcentralen för att säkerställa det genom ett urinprov.
Fast man har oregelbunden mens så är det lika viktigt att skydda sig, använda ett säkert preventivmedel.
Du kan läsa mera om tex mens på www.umo.se
en ungdomsmottagning på nätet. Eller du kan boka tid på närmaste ungdomsmottagning där du bor.
Skolsköterskan på din skola kan också svara på dina frågor. Kram från Snorkel