Hej! Jag mår så himla dåligt. Jag är i konflikt med en äkta psykopat som dessutom har hotat mig, men ingen tar mig på allvar. Vad gör jag?

Svar
Hej, tack för ditt brev.
Det var en riktig obehaglig "knipa” du hamnat i, och förstår att både rädsla och oro snurrar i ditt huvud. Det låter som en "verklig fara" och där du behöver få hjälp.
Det är brottsligt att hota någon.
Denna webbsida och frågelåda handlar om psykisk ohälsa och är nog inte den bästa för dig just nu, Jag skulle råda dig att kontakta brottsofferjouren, det kan du göra för rådgivning utan att anmäla i nuläget. Länk till deras webbsida nedan. Tveka inte att skriva till dem.
https://www.brottsofferjouren.se/
Hoppas att du där kan få diskutera ditt dilemma med dem som är kunniga och vana inom brott och brottsoffers reaktioner.
Hoppas också att du har stöd av dina vänner och familj, du kan behöva bolla och få stöd i dina tankar och känslor, även om det låter som om de inte riktigt tar dig på allvar.
Viktigt också att du sköter om dig själv, försöker koppla bort alla orostankar en stund, och gör positiva aktiviteter också, mitt i allt.
Skriv igen i frågelådan om du vill och berätta mera, om du vill, berätta hur det går för dig och hur du mår i allt detta.
Kram Snorkel