På kvällar och under morgonen så är jag hungrig men när jag kollar i kylskåpet eller skafferiet så känner jag mig inte hungrig längre, vilket gör att jag inte äter något alls.
Jag vet inte vad det beror på men jag har några gissningar.
En är att jag kanske är trött och inte orkar göra mat. En annan är kanske att jag är kräsen men jag äter verkligen allt under dagen.

Svar
Hej, tack för ditt brev.
Du skriver ingen direkt fråga, men funderar lite över att du känner hunger men ändå inte äter nåt på morgonen/kvällen. På dagen fungerar det bra och du kan äta "allt".
Du har själv börjat kolla efter mönster i ditt ät-beteende, det är ju jättebra, när man ska försöka förändra något handlar det mycket om att se mönster och "fällor" man hamnat i. Och sedan prova att göra annorlunda.
Har du ätit bra under lunch och middag, så är väl inte just det att du inte äter senare på kvällen något stort problem, om det inte stör din nattsömn att du är hungrig.
Däremot att äta frukost brukar vara en viktig start på dagen för att "kicka igång" och orka fram till lunch.
Du skriver att en orsak kan vara att du är trött och inte orkar göra iordning din frukost, då är det ju klokt att ha frukosten förberedd. Du funderar också på att du kanske är kräsen, det kan ju vara så att du är lite extra "kräsen" har lägre aptit på morgonen, då är det också bra att ha något förberett som du ändå gillar.
Om du googlar hittar du flera förslag på bra och näringsrika frukostar som man kan ha förberett i kylen (passar också bra för ett litet kvällsmål om du behöver det)
Bara att blanda ihop lite bär och yogurt, blanda med lite vatten för "egen" drick-yogurt" och ha en färdig smörgås i kylen kan vara smart och underlätta att äta frukost, frukt och färgigstekt/kokt ägg är också ett alternativ.
Testa för att se om det gör att du lättare äter något på morgonen.
Kram Snorkel